torsdag

Idag är de 5 dagar kvar tills skolan börjar igen :( Fast de ska bli ruggit kul att träffa klassen igen! :P vi kommer röja hela gröna mediateket! :D:D:D Appropå skolan så mailade jag och ronja micke för ett tag sedan. De här fick vi som svar:
Hejsan tjejer!
Jättekul att ni uppskattade min tid i Björklinge och den legendariska
klass 8B, det värmer en gammal spännis att höra. Måste allt erkänna
att det var riktigt tråkigt att jag inte fick komma tillbaka till
klassen nu i höst, hade fruktansvärt roligt där ute. Men å andra sidan
är det inte så svårt i er klass, roligare och skönare klass får man
leta efter. Mina blivande elever i höst kommer få ett mycket hårt jobb
att försöka konkurrera ut er....;-) Det var som jag sade på
avslutningen, att ni kommer alltid ha en speciell plats hos mig
eftersom ni var min första klass, och detta på ett VÄLDIGT positivt
sätt. Tack för att ni gjorde mitt jobb så lätt och roligt. Ska även
försöka komma ut och hälsa på när jag kommer till Uppsala om det
passar, lovar att FÖSÖKA! ;-)
Som ni redan hört, så ska jag flytta till gotland. Flyttar på onsdag
och det är med blandade känslor jag lämnar Uppsala efter 6 år, dock
har jag sagt att om jag inte trivs så kommer jag tillbaka igen. Skolan
jag ska jobba på heter Donnergymnasiet och där ska jag undervisa
samtliga elever på estetprogrammet i svenska, historia, religion och
samhällskunskap. Kommer nog att bli en hel del att göra, men så är det
alltid med att vara relativt ny. =) Det som egentligen lockade mest
med att flytta till gotland var trots allt ishockeyn, där jag fick
erbjudande om att bli tränare för ett division 3 lag. Så nu kan jag
lägga till hockeytränare på mitt visitkort bredvid "spännig lärare",
eller?
Vad gäller bild, så ska ni få det på ett villkor! Det är att jag
KRÄVER att ni gör att altare i ert nya klassrum med en stor bild på
mig! Är vi överens? ;-)Jag skickar två stycken, så får ni avgöra
vilken som passar bäst som altartavla...... Hoppas någon skall
duga!
Som sagt, väldigt kul att ni skrev och ni får hälsa alla de andra i
klassen! Lycka till i höst och var snälla mot Karin och Annika....;-)
Hälsningar Mikael

De är våran Micke "spännis" öhman´de :D
kan lägga ut en bild på han med så ni får se vilken spännis han är :P

nä nu ska jag gå ha de! Puss hej Chrisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0